|

Domowy Syrop na odporność (termorobot mrk 18)

Cześć! Ostatnio coś mnie i mojego “starego” brało na przeziębienie. Pomyślałam: “Nie będę przepłacać za jakieś specyfiki jak mogę sama domowymi sposobami “podleczyć” naszą odporność . Wtedy też wpadłam żeby zrobić domowy syrop na odporność.

Składniki na syrop na odporność

  • 3 cm imbiru (ja dałam 6)
  • 1 duża biała cebula
  • 150 ml płynnego miodu (ważne, żeby miód miał konsystencję płynną wtedy syrop jest rzadszy)
  • 1 ząbek czosnku
  • wyciśnięty sok z 4 cytryn
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 150 ml przegotowanej zimnej wody

Domowy syrop na odporność – Wykonanie:

Syrop jest banalny w przygotowaniu.

Wrzuć do misy robota wszystkie składniki i miksuj 1 minutę lub minuty 2 do posiekania wszystkich składników. Gotowy syrop wlej do słoika i schowaj do lodówki.

Jeżeli chcesz zrobić ten syrop na odporność bez termorobota

  1. Cebulę zetrzyj.
  2. Czosnek wyciśnij.
  3. Imbir posiekaj drobno.
  4. Kurkumę, jeśli dajesz korzeń, też posiekaj.
  5. Wlej sok z cytryny i miód.
  6. Wymieszaj.
  7. Przejedź się blenderem po całości.

Syrop przechowuj w lodówce do 4 tyg.

Smacznego!

Dlaczego ten syrop to bomba odpornościowa?

  1. Imbir: Zawiera gingerol, związek o silnych właściwościach przeciwzapalnych i przeciwutleniających. Pomaga w walce z infekcjami i wspiera system odpornościowy. Gingerol może też złagodzić objawy przeziębienia i grypy.
  2. Cebula: Jest bogata w siarczki, flawonoidy i witaminę C, które mają właściwości antyoksydacyjne i mogą wspomagać system odpornościowy. Cebula działa też antybakteryjnie i może pomagać w zwalczaniu infekcji.
  3. Miód: Znany ze swoich właściwości antybakteryjnych i przeciwzapalnych. Miód może pomagać w łagodzeniu podrażnień gardła i ma działanie wspierające układ odpornościowy, szczególnie dzięki obecności związków fenolowych i enzymów.
  4. Czosnek: Zawiera allicynę, która ma silne właściwości antybakteryjne i przeciwwirusowe. Pomaga w walce z infekcjami i wspiera ogólną odporność organizmu.
  5. Cytryna: Jest bogata w witaminę C, która jest kluczowym składnikiem wspierającym zdrowie układu odpornościowego. Pomaga w walce z infekcjami, a także działa jako przeciwutleniacz, zwalczając wolne rodniki.
  6. Kurkuma: Zawiera kurkuminę, silny przeciwutleniacz o właściwościach przeciwzapalnych. Może pomóc w redukcji stanów zapalnych w organizmie i wspierać układ odpornościowy.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *